سرخط خبرها

انتظار بیشتر از ۵ ساعت در اورژانس مرگ آور است!

  • کد خبر: ۹۷۵۹۲
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
انتظار بیشتر از ۵ ساعت در اورژانس مرگ آور است!
پژوهشگران از عواقب ناگوار انتظار طولانی مدت بیماران در بخش اورژانس خبر می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با توجه به اینکه بسیاری از بیماران از جمله مبتلایان به ویروس کرونا به بخش اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، «زومیت» می‌نویسد: گروهی از محققان بریتانیایی در یک پژوهش بزرگ، عواقب خطرناک و مرگبار تأخیر در مراقبت‌های ویژه و انتظار در سالن‌های اورژانس را بررسی کرده اند. هرچند سرویس بهداشت ملی (NHS) در سال ۲۰۰۴ مدت زمان استاندارد ۴ ساعت را برای دریافت مراقبت‌های ویژه در اورژانس‌ها به تصویب رساند، اما محققان ادعا دارند که نزدیک به ۲۷ میلیون نفر از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به یکی از اورژانس‌های بزرگ انگلستان مراجعه کرده و به طور متوسط نزدیک به پنج ساعت منتظر انجام مراقبت‌های ویژه بوده اند.

محققان ادعا می‌کنند که نزدیک به ۴۳۴ هزار نفر از این افراد که در اورژانس‌ها بیشتر از زمان استاندارد منتظر بوده اند، ظرف یک ماه بعد از دنیا خواهند رفت و احتمال این امر حتی با انتظار بیشتر آن ها، افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر بیماری مجبور شود بین شش تا هشت ساعت در اورژانس منتظر بماند، به طور متوسط ۸ درصد بیشتر احتمال دارد تا در ۳۰ روز آینده به هر دلیلی از دنیا برود.

به همین ترتیب اگر بیماری مجبور شود بیش از هشت ساعت منتظر بماند، احتمال مرگ او در ماه بعد به ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
دکتر «درک پرنتیس»، از کالج سلطنتی فوریت‌های پزشکی در این باره می‌نویسد:
دیگر هیچ کس نباید شک داشته باشد، همان طور که بسیاری از ما همیشه می‌دانیم، هدف عملیاتی ۴ ساعته NHS برای ایمنی بیماری اهمیت زیادی دارد.

افزایش خطرات انتظار در اورژانس با وجود ویروس کرونا

هرچند این استاندارد در کشور‌های دیگری مانند استرالیا و ایالات متحده نیز وجود دارد، اما در بسیاری مواقع اورژانس‌ها آن را اجرا نمی‌کنند. در همین حال، خطرات مورد توجه بیماران مراجعه کننده به اورژانس طبیعتا در زمان وقوع یک بیماری همه گیر مانند کرونا افزایش زیادی پیدا خواهد کرد.
حتی پیش از ظهور کرونا امیکرون که سریع‌تر به دیگران منتقل می‌شود، بیشتر تخت‌های بیمارستان‌ها از سوی بیماران پر شده بودند و در بریتانیا رکورد ۶ میلیون نفر در فهرست انتظار به ثبت رسیده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->